Informatie rondom retour & garantie


Retourneren

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@coolliving.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde aankoopbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Uitzonderingen retourneren, bij producten:

  1. Die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
  2. die door de ondernemer op maat zijn gemaakt overeenkomstig de specificaties van de consument;
  3. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    Wanneer:
  4. de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  5. de consument het artikel bij onrechtmatig of oneigenlijk gebruik het artikel wenst te retourneren.

Garantie

Algemene garantievoorwaarden volgens het Burgerlijk Wetboek.


Identiteit ondernemer
COOL Trading V.O.F. (www.coolliving.nl)
Johannalaan 44
8111 AX HEETEN

info@coolliving.nl
+31 (0)6-53642441

KVK nummer  : 66465397
BTW nummer : NL856565805B01

Download hier het Herroeping formulier:
Herroeping formulier_2020v2

Download hier het Retour label:
COOL Trading – Retouradres label


Meest gestelde vragen:


Retourneren

Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?

Wilt u een artikel retourneren, dan kunt u ons het Herroeping formulier (zie download) toesturen. U kunt uw pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor afgeven, voorzien van ons postadres. Nadat u te kennen heeft gegeven dat u een bestelling herroept, heeft u 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
Voor de retournering kunt u het Herroeping formulier meesturen.

Bij afgifte van uw pakket ontvangt u daarvan een bewijs met daarop de trackingcode van PostNL, zorgt u ervoor dat u dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over uw retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te onderzoeken wat de status van uw retourzending is.

Kan ik een vervangend artikel en/of ruilen?

Als u ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere kleur, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen.

Tweede optie is om het product dat uw wilt retourneren aan ons terug te sturen en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen.

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Zodra de retourzending door ons is ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. Dit is het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, mits de bestelling ongeschonden is. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal worden gerestitueerd binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending.

LET OP! Wanneer wij een deel van de bestelde goederen retour ontvangen, mogen wij wanneer het totale aankoopbedrag van de behouden artikelen minder is dan €50, de verzendkosten inhouden.


Zijn er kosten voor het retourneren van mijn bestelling?

De kosten voor retour naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening**. Deze kosten bedragen circa €6,50 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

** Mocht u twijfelen over het product dat u in onze webshop wilt aanschaffen, dan is het altijd mogelijk om door ons een offerte op maat te laten maken.
Op basis van uw aanvraag kunnen we bijv. opnemen dat de retourkosten voor onze rekening zijn. Stuurt u in dat geval svp een (korte) e-mail naar: info@coolliving.nl  

  • onderwerp ‘Offerte Gratis retour
  • de producten (+ het aantal) waarin u interesse heeft 

Waarom geen “GRATIS RETOURNEREN?

Wij bieden standaard geen “GRATIS RETOURNEREN” aan. Dit is een weloverwogen keuze en wij accepteren dat we hierdoor waarschijnlijk minder zullen verkopen.

Onze beweegredenen voor deze keuze:

Elk jaar versturen we in Nederland en België honderden miljoenen pakketjes, en veel van die pakketjes gaan ‘gratis’ retour. Van elke tien gaan er gemiddeld één tot twee weer terug. Niet alleen vanwege de hoge kosten hopen we retouren te kunnen voorkomen, maar ook vanwege de milieu-impact:

Retouren dragen in hoge mate bij aan de uitstoot van CO2:

  • retouren creëren vervoersbewegingen, zowel op de heen- als de terugweg
  • er wordt een verpakking gebruikt om een product heen en weer te sturen
  • veel producten moeten opnieuw verpakt worden, wat bijdraagt aan een groeiende afvalberg
  • een gedeelte van de retour gestuurde producten kunnen niet opnieuw verkocht worden, vanwege bijvoorbeeld schade en worden daardoor weggegooid!

Mag ik mijn bestelling altijd retour sturen?

U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Houdt u bij het retour zenden met onderstaande rekening:

  • Retourzendingen gelden niet voor gepersonaliseerde ‘made-to-order’ artikelen;
  • Retourzendingen graag – indien redelijkerwijs mogelijk – ongeschonden, in de originele verpakking en in een stevige verzenddoos retourneren.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Uw geld wordt zo snel mogelijk, na ontvangst uiterlijk binnen 14 dagen, teruggestort of ontvangt u een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat moet ik doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen!

Heeft u een retourbalie?
Nee, wij hebben geen fysieke retourbalie. Retourneren kan via de mail naar klantenservice@coolliving.nl.
Heeft u nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van uw product? Onze klantenservice beantwoordt al uw vragen.


Klachten

Hoe dien ik een klacht in?
Het kan zijn dat je een klacht hebt over een geleverd product of over onze dienstverlening. Dat vinden wij heel vervelend en willen wij graag oplossen! Kwaliteit en service zijn voor ons belangrijke kernwaarden. Wij willen dat je tevreden over ons bent en met enthousiasme kunt spreken over het assortiment, onze communicatie, de verzending en onze service! Daarom doen wij er alles aan om de klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien je klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie, service en kwaliteit te verbeteren.

Hoe behandelen wij een klacht?

  • Wij zorgen voor een snelle afwikkeling van de klacht (binnen 5 werkdagen ontvang je een reactie)
  • Wij onderzoeken de oorzaak van de klacht
  • Wij nemen contact met je op om samen tot een oplossing te komen
  • Wij houden ons aan de afspraak, voor ons geldt afspraak = afspraak
  • Wij gebruiken de klacht om te evalueren en onze organisatie te verbeteren

Hoe kun je een klacht indienen?
COOL Trading V.O.F.
t.a.v. COOL-living
Johannalaan 44
8111 AX Heeten

tel. +31 (0)6-53642441

klantenservice@coolliving.nl

Algemene voorwaarden:
Wanneer je een bestelling plaatst bij coolliving.nl stem je in met de (gebruikelijke) algemene voorwaarden. Ook hier wordt omschreven hoe je een bestelling dient te retourneren.