Informatie rondom retour & garantie
Retourneren
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@coolliving.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde aankoopbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Waarom geen “Gratis retourneren“?
Wij bieden standaard geen “Gratis retourneren” aan. Dit is een weloverwogen keuze en wij accepteren dat we hierdoor waarschijnlijk minder zullen verkopen.
Daar staat tegenover dat de meeste producten in ons assortiment scherp geprijsd zijn.
Elk jaar versturen we met z’n allen – in Nederland en België – honderden miljoenen pakketjes, en veel van die pakketjes gaan ‘gratis’ retour. Van elke tien gaan er gemiddeld één tot twee weer terug.
Niet alleen vanwege de enorm hoge kosten, maar ook vanwege de milieu-impact hopen we retouren te kunnen voorkomen:
Retouren dragen in hoge mate bij aan de uitstoot van CO2:
- retouren creëren vervoersbewegingen, zowel op de heen- als de terugweg
- er wordt een verpakking gebruikt om een product heen en weer te sturen, deze wordt na gebruik weggegooid!
- veel producten moeten opnieuw verpakt worden, wat bijdraagt aan een groeiende afvalberg
- een gedeelte van de retour gestuurde producten kunnen niet opnieuw verkocht worden, vanwege bijvoorbeeld schade en worden daardoor weggegooid!
Uitzonderingen retourneren
Bij producten:
- die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
- die door de ondernemer op maat zijn gemaakt overeenkomstig de specificaties van de consument;
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
en:
- wanneer de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
- wanneer de consument het artikel bij onrechtmatig of oneigenlijk gebruik wenst te retourneren;
- bij zakelijke aankopen, dus aankopen door een onderneming, geldt géén herroepingsrecht of wettelijke bedenktijd.
- bij matrassen en futons, om redenen van hygiëne.
Downloads
- Download hier het Herroeping formulier:
Herroeping formulier_2020v2 - Download hier het Retouradres label:
COOL Trading – Retouradres label
Garantie
Algemene garantievoorwaarden volgens het Burgerlijk Wetboek.
Identiteit ondernemer
COOL Trading (www.coolliving.nl)
Johannalaan 44
8111 AX HEETEN
Nederland
info@coolliving.nl
+31 (0)6-53642441
KVK nummer : 93637837
BTW nummer : NL005035096B87
Meest gestelde vragen:
Retourneren
Retour- /postadres:
COOL Trading
Johannalaan 44
8111 AX HEETEN
Nederland
Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?
Wilt u een artikel retourneren, dan kunt u ons het Herroeping formulier (zie downloads) toesturen. U kunt uw pakket bij het dichtstbijzijnde postkantoor afgeven, voorzien van ons postadres. Nadat u te kennen heeft gegeven dat u een bestelling herroept, heeft u 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen.
Voor de retournering kunt u het Herroeping formulier meesturen.
Bij afgifte van uw pakket ontvangt u daarvan een bewijs met daarop de trackingcode van PostNL, zorgt u ervoor dat u dit bewijs goed bewaart. In het geval van vragen over uw retourzending kunnen wij om dit bewijs vragen om te onderzoeken wat de status van uw retourzending is.
Vervangend artikel ruilen
Als u ter vervanging een nieuwe levering wilt, bijvoorbeeld een artikel in een andere kleur, dan kunt u op dezelfde manier als uw eerdere bestelling dit nieuwe artikel via onze webwinkel bestellen.
Tweede optie is om het product dat uw wilt retourneren aan ons terug te sturen en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen.
Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?
Zodra de retourzending door ons is ontvangen en geëvalueerd is, wordt het restitutiebedrag terugbetaald. Dit is het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending, mits de bestelling ongeschonden is. De wijze van terugbetaling is afhankelijk van de manier waarop u uw artikel heeft afgerekend. Het bedrag zal worden gerestitueerd binnen enkele dagen na ontvangst van de retourzending.
LET OP! Wanneer wij een deel van de bestelde goederen retour ontvangen, mogen wij wanneer het totale aankoopbedrag van de behouden artikelen minder is dan €50, de verzendkosten inhouden.
Zijn er kosten voor het retourneren van mijn bestelling?
De kosten voor retour naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening**. Deze kosten bedragen gemiddeld circa €6,50 per pakket. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
** Mocht u twijfelen over het product dat u in onze webshop wilt aanschaffen, dan is het altijd mogelijk om door ons een offerte op maat te laten maken.
Op basis van uw aanvraag kunnen we bijv. opnemen dat de retourkosten voor onze rekening zijn. Stuurt u in dat geval svp een (korte) e-mail naar: info@coolliving.nl
- onderwerp ‘Offerte Gratis retour‘
- de producten (+ het aantal) waarin u interesse heeft
Mag ik mijn bestelling altijd retour sturen?
U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen te retourneren. Houdt u bij het retour zenden met onderstaande rekening:
- Retourzendingen gelden niet voor gepersonaliseerde ‘made-to-order’ artikelen;
- Retourzendingen graag – indien redelijkerwijs mogelijk – ongeschonden, in de originele verpakking en in een stevige verzenddoos retourneren.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer u een product retour stuurt ontvangt u een bevestiging wanneer deze ontvangen is en in behandeling genomen wordt. Uw geld wordt zo snel mogelijk, na ontvangst uiterlijk binnen 14 dagen, teruggestort of ontvangt u een nieuw product. Om uw retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat u de aangegeven procedure volgt.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat moet ik doen?
Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen!
Heeft u een retourbalie?
Nee, wij hebben geen fysieke retourbalie. Retourneren kan via de mail naar klantenservice@coolliving.nl.
Heeft u nog verder vragen over de mogelijkheid tot retourzending van uw product? Onze klantenservice beantwoordt al uw vragen.